Η εποχή της παγκοσμιοποίησης έχει ως βασικό συστατικό και ουσιαστικό της στοιχείο τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Η πρόσβαση, διαχείριση και αξιοποίηση της πληροφορίας είναι απαραίτητη για το σύγχρονο πολίτη. Ως εκ τούτου, η εκπαίδευση οφείλει όχι μόνο να ενσωματώσει αλλά να εστιάσει στις ΤΠΕ, προκειμένου να προετοιμάσει τον αυριανό πολίτη για τις προ(σ)κλήσεις και απαιτήσεις των καιρών μας.
Όλοι σήμερα αναγνωρίζουν ότι η Πληροφορική έχει τεράστιες πρακτικές εφαρμογές που αγγίζουν κάθε εκπαιδευτική και οικονομική ανθρώπινη δραστηριότητα μέσα από τις ΤΠΕ. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι η Πληροφορική ταυτίζεται με τις ΤΠΕ στην εκπαίδευση όπως πολλοί θέλουν να παρουσιάσουν. Η πληροφορική δεν είναι η χρήση ενός εκπαιδευτικού λογισμικού ούτε το πάτημα κάποιων πλήκτρων.
Το κομβικής σημασίας μάθημα της Πληροφορικής, το οποίο αποτελεί ανεξάρτητο γνωστικό αντικείμενο, απαιτεί εξειδικευμένους καθηγητές με βαθιά γνώση τόσο του γνωστικού αντικειμένου, όσο και των παιδαγωγικών προεκτάσεων, προσεγγίσεων και χρήσεών του. Οι εξειδικευμένοι καθηγητές θα αποτελέσουν εχέγγυο για στέρεα μαθησιακά αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα αυτά θα μεγιστοποιηθούν όταν ο μαθητής εισαχθεί στην έννοια και τις εφαρμογές ΤΠΕ από τα πρώτα του χρόνια στο σχολείο, αλλά και θα συνεχίσει μετά την ολοκλήρωση του υποχρεωτικού κύκλου εκπαίδευσης, όπως επιβάλλεται στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης, καθώς και στη χορήγηση του κρατικού πιστοποιητικού χρήσης υπολογιστών.
Για το λόγο αυτό συμφωνούμε με την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για την εισαγωγή της Πληροφορικής σαν ανεξάρτητο μάθημα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ως Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (ΠΕΚαΠ) θεωρούμε πολύ θετικό βήμα τη διδασκαλία των ΤΠΕ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και στη διάχυση της Πληροφορικής σε όλα τα μαθήματα. Η διάχυση αυτή είναι συμπληρωματική στο εκπαιδευτικό έργο του Πληροφορικού και μάλιστα ο καθηγητής Πληροφορικής στο Δημοτικό μπορεί να αποτελέσει τον καταλύτη προς αυτήν την κατεύθυνση, συντονίζοντας τους άλλους εκπαιδευτικούς.
Όλοι σήμερα αναγνωρίζουν ότι η Πληροφορική έχει τεράστιες πρακτικές εφαρμογές που αγγίζουν κάθε εκπαιδευτική και οικονομική ανθρώπινη δραστηριότητα μέσα από τις ΤΠΕ. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι η Πληροφορική ταυτίζεται με τις ΤΠΕ στην εκπαίδευση όπως πολλοί θέλουν να παρουσιάσουν. Η πληροφορική δεν είναι η χρήση ενός εκπαιδευτικού λογισμικού ούτε το πάτημα κάποιων πλήκτρων.
Το κομβικής σημασίας μάθημα της Πληροφορικής, το οποίο αποτελεί ανεξάρτητο γνωστικό αντικείμενο, απαιτεί εξειδικευμένους καθηγητές με βαθιά γνώση τόσο του γνωστικού αντικειμένου, όσο και των παιδαγωγικών προεκτάσεων, προσεγγίσεων και χρήσεών του. Οι εξειδικευμένοι καθηγητές θα αποτελέσουν εχέγγυο για στέρεα μαθησιακά αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα αυτά θα μεγιστοποιηθούν όταν ο μαθητής εισαχθεί στην έννοια και τις εφαρμογές ΤΠΕ από τα πρώτα του χρόνια στο σχολείο, αλλά και θα συνεχίσει μετά την ολοκλήρωση του υποχρεωτικού κύκλου εκπαίδευσης, όπως επιβάλλεται στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης, καθώς και στη χορήγηση του κρατικού πιστοποιητικού χρήσης υπολογιστών.
Για το λόγο αυτό συμφωνούμε με την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για την εισαγωγή της Πληροφορικής σαν ανεξάρτητο μάθημα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ως Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (ΠΕΚαΠ) θεωρούμε πολύ θετικό βήμα τη διδασκαλία των ΤΠΕ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και στη διάχυση της Πληροφορικής σε όλα τα μαθήματα. Η διάχυση αυτή είναι συμπληρωματική στο εκπαιδευτικό έργο του Πληροφορικού και μάλιστα ο καθηγητής Πληροφορικής στο Δημοτικό μπορεί να αποτελέσει τον καταλύτη προς αυτήν την κατεύθυνση, συντονίζοντας τους άλλους εκπαιδευτικούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου