Το περιεχόμενο του προγράμματος ετοιμάζουν αποκλειστικά περίπου 50 μαθητές του γυμνασίου και του λυκείου, οι οποίοι συνεργάζονται σε ομάδες, με τη βοήθεια και την καθοδήγηση των καθηγητών τους, ενώ την ειδησεογραφική ύλη παρέχει δημοσιογραφικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός.
Η ιδέα και λειτουργία του σταθμού ξεκίνησε την σχολική χρονιά 2008-09 από το γυμνάσιο Εκάλης, στο πλαίσιο συμμετοχής στο Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας και την επόμενη χρονιά τις εργασίες του ανέλαβε το γυμνάσιο και λύκειο Καμπάνη Κιλκίς, με τη συμβολή στην παραγωγή μονόωρων ηχογραφημένων προγραμμάτων και αφιερωμάτων από έξι ακόμη σχολεία της Ελλάδας (από Ρόδο, Εύβοια Αθήνα κ.α.).
Σήμερα, το σχολικό συγκρότημα Καμπάνη διαθέτει το μοναδικό στην Ελλάδα στούντιο ηχογράφησης επαγγελματικών προδιαγραφών, στους χώρους του, με δαπάνες που καλύφθηκαν από το σχολείο και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, εξυπηρετώντας τις ανάγκες του διαδικτυακού σχολικού ραδιοφώνου. Κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, το διαδικτυακό ραδιόφωνο μετεξελίχθηκε σε European School Radio (ESR), καθώς δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής στις παραγωγές ραδιοφωνικών προγραμμάτων και από άλλα σχολεία της Ευρώπης.
«Η δυνατότητα συνεργασίας των σχολείων στις παραγωγές ραδιοφωνικών προγραμμάτων επιτυγχάνεται με τη χρήση ηλεκτρονικού συστήματος που προσφέρει υπηρεσίες τηλεδιάσκεψης και ανταλλαγής ψηφιακών δεδομένων. Οι μαθητές μέσω τηλεδιασκέψεων συνομιλούν σε μαθητές ή φοιτητές άλλων χωρών και συντονίζουν τις κινήσεις τους» ανέφερε ο καθηγητής Πληροφορικής του γυμνασίου Καμπάνη Κιλκίς, Νίκος Γιαγκούλης.
Το European School Radio διαθέτει και ιστολόγιο (http://blogs.sch.gr/esrblog), όπου μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος να ενημερώνεται για τα γεγονότα της ραδιοφωνικής δράσης του σχολείου, να έχει πρόσβαση σε ηχητικά αρχεία και ραδιοφωνικά σποτάκια ακόμη και να επιδιώξει συνεργασίες ή να κάνει αφιερώσεις. Το ιστολόγιο έχει μεγάλη επισκεψιμότητα και περιλαμβάνει chat room για την άμεση επικοινωνία των επισκεπτών του, καθώς και αίτηση συμμετοχής στο ραδιόφωνο νέων σχολείων. «Οι δυσκολίες στην λειτουργία του είναι πολλές γιατί η οργάνωση και παραγωγή του προγράμματος γίνεται στη διάρκεια του αναλυτικού προγράμματος, ενώ απαιτούνται και αρκετές ώρες εκτός σχολείου. Από την άλλη, τα οφέλη για τους μαθητές είναι πολλαπλάσια. Έχουν μάθει να εργάζονται συλλογικά, αποκτούν θετικές εμπειρίες και κριτική σκέψη, καθώς αξιολογούν τις πληροφορίες που δέχονται, βλέπουν το σχολείο ως χώρο έκφρασης και δημιουργίας» επισημαίνει ο κ. Γιαγκούλης.
Το ραδιόφωνο ενέπνευσε πολλά παιδιά και καθηγητές να βάλουν τη φαντασία τους να δουλέψει, προκειμένου να εμπλουτίσουν με νέες ιδέες το πρόγραμμα. Μία από αυτές ήταν η παραγωγή θεατρικού έργου για το ραδιόφωνο. Οι μαθητές σύστησαν θεατρική ομάδα και «ανέβασαν» το έργο του Άντον Τσέχωφ «Αλογίσιο όνομα», το οποίο ηχογράφησαν και πρόσθεσαν τα απαραίτητα ηχητικά εφέ.
Το αποτέλεσμα του Ευρωπαϊκού Σχολικού Διαδικτυακού Ραδιαφώνο και την διαδικασία δημιουργίας του, θα παρουσιάσουν οι μαθητές του γυμνασίου και λυκείου Καμπάνη, στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής που ξεκινά σήμερα και θα ολοκληρωθεί αύριο, στο Κέντρο Διάδοσης και Μουσείο Τεχνολογίας Noesis (Πλανητάριο) Θεσσαλονίκης, ανάμεσα σε συνολικά 130 εργασίες μαθητών από δεκάδες σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της κεντρικής Μακεδονίας.
Η ιστορία της Θεσσαλονίκης μέσα από ένα παιχνίδι
Μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου του πανεπιστημίου Μακεδονίας, δημιούργησαν ένα εκπαιδευτικό ηλεκτρονικό παιχνίδι, με δικά τους γραφικά που προσάρμοσαν σε λογισμικό Microworlds Pro.
Με φόντο τα μνημεία της Θεσσαλονίκης (Άγιος Δημήτριος, Αγία Σοφία, Λευκός Πύργος, Καμάρα, Ροτόντα), ο χρήστης, ακολουθώντας τα βήματα του ήρωα «κ. Ανιστόρητου», προσπαθεί να βρει τα πέντε κλειδιά, να λύσει τους γρίφους και να τον εμποδίσει να καταστρέψει την ιστορική κληρονομιά της πόλης. Για να βρει όμως τα κλειδιά, θα πρέπει να είναι «διαβασμένος», και να απαντήσει σε ιστορικές ερωτήσεις.
Αν δυσκολεύεται του δίνεται η ευκαιρία να μάθει τα βασικά σημεία της ιστορίας από κείμενα βοήθειας που παρέχονται σε καίρια σημεία του παιχνιδιού. Η εφαρμογή συνδυάζει κείμενα, μουσική, αφήγηση, μυστήριο και πολλή δράση.
Ηλεκτρονικά κόμικς και πυροσβεστικά ρομπότ
Χρησιμοποιώντας την διαδικτυακή εφαρμογή ToonDoo (http://www.toondoo.com), μαθητές του 11ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου, έφτιαξαν τις δικές τους «φωτο-ιστορίες», γράφοντας το σενάριο και πλάθοντας τους δικούς τους ήρωες, τους οποίους βάζουν σε μία σειρά από περιπέτειες. Οι μικροί μαθητές επέλεξαν τα χαρακτηριστικά των ηρώων τους και το σκηνικό, και δημιούργησαν μικρές ιστορίες καρέ καρέ, τις οποίες συγκέντρωσαν σε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο, που μπορεί κανείς να ξεφυλλίσει σαν πραγματικό κόμικ. Η εφαρμογή ToonDoo μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλους του μαθητές, που θα ανοίξουν λογαριασμό για να φτιάξουν τα δικά τους κόμικ στο σπίτι. Το σχολείο θα παρουσιάσει τα κόμικ των μαθητών σε έκθεση που θα πραγματοποιηθεί στο τέλος της χρονιάς.
Μαθητές της Γ τάξης του 17ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης δημιούργησαν δύο ρομποτάκια, ικανά να ανιχνεύσουν πυρκαγιές. Πάνω σε έτοιμες πλατφόρμες Lego, τοποθέτησαν αισθητήρες αφής και απόστασης για να αποφεύγουν τα εμπόδια, καθώς επίσης αισθητήρες αυτόνομης κίνησης και θερμοκρασίας. Όταν αυτή ξεπερνά προκαθορισμένα όρια, το ρομποτάκι μπαίνει σε κατάσταση συναγερμού, εκπέμποντας επαναλαμβανόμενο ήχο.http://www.alfavita.gr/artro.php?id=31519, http://www.newpost.gr/post/42978/Θεσσαλονίκη:-Το-πρώτο-διαδικτυακό-σχολικό-ραδιόφωνο-με-24ωρο-πρόγραμμα/